Subject: FW: 4-5/489 Rail Balticu rajamisest Häädemeeste vallas
From: "Egle Meelind" <[email-masked]>
To: "Egle Meelind" <[email-masked]>
Date: Mon, 19 May 2025 09:09:15 +0300

From: Janis Erilaid <[email-masked]>
Sent: Friday, May 16, 2025 6:23 PM
To: Viktor Kisseljov <[email-masked]>
Cc: Märt Maadla <[email-masked]>; Rašid Pulatov
<[email-masked]>; Hannes Vaidla <[email-masked]>;
Kaarel Ilustrumm <[email-masked]>; Margus Viiklepp
<[email-masked]>
Subject: RE: 4-5/489 Rail Balticu rajamisest Häädemeeste vallas

Tere!

Informeerin Teid, et saatsime Häädemeeste Vallavalitsusele vastukirja
seoses Laiksaare-Massiaru-Teaste tee nr 19334 tugevdamise ja tolmuvaba
katendi ehitamisega.

Kokkuvõtlikult oleme seisukohal, et Rail Baltic Estonia ei saa võtta
kohustust rajada kõrvalmaanteele nr 19334 Laiksaare – Massiaru – Teaste
tolmuvaba katendit. Meetmed massvedudeks kasutatavate veoteede seisundite
tagamiseks töötatakse välja tulevase Töövõtja poolt enne ehitusetappi
arvestades olemasolevate teede seisundit, kandevõimet ja ka Rail Baltica
projekti elluviimiseks kasutatava rahastusinstrumendi abikõlbulikkuse
tingimusi. Töövõtja poolt esitatavaid meetmeid me praegusel hetkel aga
esitada veel ei saa.

Tervitades/Best regards

Janis Erilaid

Pärnu-EE/LV vanemprojektijuht

+37254410415

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Viktor Kisseljov <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, April 24, 2025 8:17 AM
To: Janis Erilaid <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Märt Maadla <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Rašid
Pulatov <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Hannes
Vaidla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kaarel Ilustrumm
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Margus Viiklepp
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 4-5/489 Rail Balticu rajamisest Häädemeeste vallas

Tere

Pöördusite Transpordiameti poole seoses Häädemeeste Vallavalitsuse
20.03.2025 kirjaga nr 4-5/489 riigi kõrvalmaanteele nr 19334
Laiksaare-Massiaru-Teaste teele km 0-8,457 tolmuvaba katte ehitamise osas.

Vastuseks Teie pöördumisele selgitame, et transpordi ja liikuvuse
arengukavaga 2021-2035 (edaspidi arengukava) on seatud eesmärgiks katta
2030. aastaks tolmuvaba kattega kõik riigi kruusateed, mille
liiklussagedus on üle 50 auto ööpäevas, et parandada liiklemise mugavust,
vähendada tolmu mõju ja tagada teede parem läbitavus igal aastaajal.
Arengukavaga seatud eesmärki viiakse ellu riigiteede teehoiukava alusel
vastavalt riigi eelarvestrateegiatega riigiteede hoiuks kavandatud
vahendite ulatuses.

Kruusateedele katete ehitamist kavandatakse vastavalt juhendile
„Kruusateele katete ehitamise objektide valimine“. Juhendi kohaselt
moodustatakse pingerida kruuskattega teelõikudest, mille liiklussagedus
ületab 50 autot ööpäevas.

Hetkel menetluses oleva „Riigiteede teehoiukava 2025-2028“ eelnõu kohaselt
on kruusteedele tolmuvabade katete ehitamiseks järgmiseks neljaks aastaks
ette nähtud vaid 7 miljonit eurot ja nende vahenditega on võimalik ehitada
suurusjärgus 70 km katteid kruusateedele. Liiklussagedusega üle 50 auto
ööpäevas on aga üle-eestilises pingerea nimekirjas üle 1500 km kruusateid.
Teehoiukava eelnõu kohaselt on kruusateedele tolmuvabade katete
ehitamiseks keskmine iga-aastane rahastus ette nähtud 1,4 miljonit eurot.
Tegelik rahastuse vajadus on aga 25,8 miljonit eurot aastas.

Riigiteele nr 19334 Laiksaare-Massiaru-Teaste teele km 0-8,457 tolmuvaba
katte ehitamine 2025-2028 perioodil ei ole võimalik ning selle tegemiseks
pingerea väliselt puuduvad täiendavad vahendid.

Kruusateedel on ebamugavam liigelda. Kruusatee seisukorda palju mõjutavad
sademed ja liikluskoormus. Transpordiamet peab oluliseks juhtida
tähelepanu, et kevadisel ja sügisel perioodil ning muul ajal, näiteks
intensiivse massvedude ajal, kruusatee kandevõime väheneb, mistõttu
Transpordiamet tee kahjustamise puhul või selle ärahoidmiseks on sunnitud
kehtestama massipiiranguid.

Eeltoodust tulenevalt palume tagada riigitee nr 19334
Laiksaare-Massiaru-Teaste tee km 0-8,457 vajalik tugevdamine ja
kruusateele tolmuvaba katte ehitamine enne Rail Balticaga seotud taristu
ehitamise massvedude algust.

Samuti oleme vajadusel valmis täiendavalt arutama kõnealust teemat
TRAM-RBE rajatiste projektikoosolekul.

Lugupidamisega

Viktor Kisseljov

Juhataja

Teehoiuteenistuse põhja osakond

+372 5304 0065

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

                            Transpordiamet

From: Janis Erilaid < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, April 10, 2025 12:35 PM
To: Hannes Vaidla < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Kaarel Ilustrumm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Margus Viiklepp <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Märt Maadla <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Rašid Pulatov <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: 4-5/489 Rail Balticu rajamisest Häädemeeste vallas

Tere!

Pöördun Teie poole seoses kirjaga, mille saatis Häädemeeste vallavalitsus,
kirja sisuks on 19334 Laiksaare-Massiaru-Teaste riigitee viimine
kilomeetritel 0,00 kuni 8,457 tolmuvaba katte alla.

Nagu ma aru saan siis on omavalitsus pöördunud varasemalt Transpordiameti
poole sama murega ja Teie seisukoht on, et aastatel 2025-2027 teehoiukava
sellist tegevust ette ei näe. RBE töövõtjad on küll kohustatud massvedude
planeerimisel tagama tee seisukorra ja parandamise aga RB projekti raames
ei näe ma võimalust riigiteed sellises ulatuses tolmuvaba katte alla viia.
Samas on kogukonna mure arusaadav ja probleem kindlasti teravneb uute
karjääride avamisega. Palun Teie tagasisidet ja arvamust olukorrale ning
vajadusel võime teha ka koosoleku, et arutada võimalusi ning ehk ka
võimalikke tingimusi, mida ehk saaks ka kaevandajale seada.

Tervitades/Best regards

Janis Erilaid

Pärnu-EE/LV vanemprojektijuht

+37254410415

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

Hoiatus: See e-kiri pärineb RBE välisest allikast. Olge manuste ja linkide
avamisel ettevaatlik!